הַהֲרוּגָה עָלֶיךָ • "נתניהו איבד את השליטה על ביטחון אזרחי ישראל וירושלים"

יוסי אשר 3 Comment on הַהֲרוּגָה עָלֶיךָ • "נתניהו איבד את השליטה על ביטחון אזרחי ישראל וירושלים"
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפיגוע הנתעב בעיר העתיקה בירושלים מקומם את כל העם היהודי.

השר אורי אריאל: ״אנו עדים לגל מתגבר והולך של טרור כנגד יהודים שאשמתם היחידה היא יהדותם. ראינו בשבועות האחרונים כיצד האלימות ברחובות ירושלים מתגברת וכתובת הפיגוע הייתה כתובה על הקיר. זוהי תוצאה ישירה של ההסתה המתמשכת מצד הרשות הפלסטינית בראשות אבו מאזן. אני קורא לראש הממשלה לפעול בידו האחת באגרוף ברזל כנגד הטרור ובידו השניה להגיב בתשובה ציונית הולמת, להפסיק את ההקפאה ולבנות בירושלים וביהודה ושומרון״.

ראש האופוזיציה הרצוג כתב: "נתניהו איבד שליטה על בטחון אזרחי ישראל. ממשלתו מראה חידלון וכישלון מוחלט בטיפול בבטחון, ובמשימה הלאומית של שמירה על ביטחונה ושלומה של ירושלים. בנאומים ובדיבורים לא משיגים ביטחון לישראל. אלה לא ״טיפטופים״. אלה אזרחי ישראל שנרצחים מידי יום בבירת ישראל ובחלקים אחרים של הארץ. לממשלה אין תוכנית למלחמה בטרור. זה ברור כשמש לכל אזרח ישראלי. את המפגעים המתועבים יש להעניש בכל חומרת הדין אבל הממשלה צריכה מדיניות ומעשים ולא דיבורים והצהרות וססמאות נבובות. אני שב ומזהירשאנחנו בפתחה של אינתיפאדה שלישית. אני קורא לכוחות הביטחון להיערך בפריסת כוחות מקיפה ומיוחדת להקפות שיערכו מחר בבתי הכנסת ברחבי הארץ ובעיקר בירושלים בירת ישראל".

יו״ר ״ישראל ביתנו״, ח״כ אביגדור ליברמן, כתב בעמוד הרשת החברתית שלו את הדברים הבאים בתגובה לפיגוע הערב בירושלים שמצטרף לשרשרת הפיגועים והארועים בשבועות האחרונים: ״כך נראה אובדן שליטה והרתעה״.

שר הכלכלה, השר לפיתוח הנגב והגליל יו"ר ש"ס אריה דרעי, קרא הערב לחזק את צה"ל וכוחות הביטחון וגינה את השרים שתוקפים את ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעודו בחו"ל. השר דרעי: "המצב הביטחוני קשה, יש התגברות ועליה חדה בפיגועים, ההרוגים והפצועים ביהודה ושומרון ובירושלים וזה הזמן לחזק את צה"ל, השב"כ והמשטרה שעושים ימים ולילות במאבק בגל הטרור. דווקא בתקופה קשה זו ההתקפות של שרים נגד ראה"מ שנמצא בשליחות מדינית בארה"ב מקוממת ואינה נסבלת". השר דרעי הוסיף עד כי "הח"כים הערביים שמסיתים ומלהיטים את הרוחות בימים האחרונים, מנצלים באופן ציני את המצב הביטחוני הקשה כדי ללבות את האש ולהתסיס את הרוחות".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת: "הטרור האכזרי וחסר הרחמים שפוגע באזרחים תמימים ומנסה לשבש את שגרת חיינו ולפגוע בנו הוא תוצאה של הסתה של הרשות הפלשתינית והסתה במסגדים. אני קורא לראש הממשלה להחריף את הצעדים ולהקשות את היד כנגד המסיתים ואלו שמלבים את השטח ומעודדים טרור. אני משבח את כוחות הביטחון שפעלו מיד, יצרו מגע ועצרו את מסע ההרג של המחבל. אני מבקש מהציבור לגלות אחדות, עוצמה ונחישות במלחמה כנגד טרור המפגעים הבודדים. נחבק את המשפחות ונמשיך בשגרת החיים תוך עירנות מקסימלית ומלחמה חסרת פשרות בטרור".

ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין: תושבי ביתר עילית המומים ומזועזעים על הירצחו של תושב העיר, הקדוש הרב אהרן בינט הי"ד, שנרצח הערב, ליל הושענא רבה, בידי בן עוולה, בדרכו להתפלל בשריד בית מקדשנו. ארץ אל תכסי דמם, אבינו מלכנו נקום נקמת דם עבדיך השפוך!

תגובת ח"כ האלוף (במיל') איל בן ראובן: "ההידרדרות הביטחונית נמשכת. זה מתחיל להיראות כמו אינתיפאדה. המצב מחייב את מערכת הביטחון לפעול בכוח על מנת לעצור את הגל. עדין נדרש לפעול בשיקול דעת, על מנת שהפעלת כוח מיותר לא תגרום להאצת ההסלמה בשטח. באין יוזמה מדינית, יש גלי טרור – והפתרונות בכוח, מייצרים תשובות זמניות. רק יוזמה מדינית, שיש בה גם כוונה למעשים, יכולה לקדם מענה לטווח רחוק. ביוזמה לשינוי ממשלת נתניהו היא כישלון, ואת התוצאות אנחנו חווים בשטח."

חה"כ עמר בר לב הגיב הערב על הפיגוע בירושלים: "עוד יתום נוסף הערב אל מניין היתומים שממלאים את ליבנו בצער וכאב. ההתחממות מציבה את האזרחים בחזית. אין נחמה בעובדה שאנו מקבלים עוד הוכחה למה שכבר ידענו, היא בעיקר מחזקת את ההבנה שהמצב הנוכחי לא יכול להמשך. עוד נאום של נתניהו באו"ם אבל ביטחון הוא לא יודע להביא לאזרחי ישראל. נתניהו צריך ללכת הביתה ולפנות את המקום לאלו שיודעים גם להשיב את הביטחון לאזרחי ישראל וגם לתת תקווה".

ח"כ ציפי לבני: ״הוואקום המנהיגותי הקיים משאיר את אזרחי ישראל חשופים לטרור. אני משתתפת בצער המשפחות שאיבדו את יקיריהם בירושלים הערב. בצד הגיבוי לכוחות הביטחון במלחמתם בטרור, יש לומר את האמת: התשובה לביטחון לאזרחי ישראל היא לא נאומים באו״ם ולא דיונים – אלא קבלת החלטות שיקטינו את הלהבות. נתניהו ששנים ייחס לעצמו את השמירה על הביטחון הוא זה שנושא באחריות להדרדרות הבטחונית. הוואקום המנהיגותי הקיים משאיר את חבית חומר הנפץ מתקתקת בשטח, את אזרחי ישראל חשופים לטרור ופוגע בריבונות ישראל בירושלים״.

עשרות בני אדם הצטרפו השבת למחאתו של ראש מועצת שומרון מול בית ראש הממשלה במחאה על פיגוע הירי בשומרון ועל ההקפאה בשומרון. ביניהם: ח" כ אביגדור ליברמן, וח"כ אורן חזן.

הרב אביחי רונצקי ראש ישיבת איתמר והרבצ"ר לשעבר הצטרף לשבת עם ראש מועצת שומרון וציין את רפיסות הממשלה מול הטרור המתגבר ואת העובדה שהממשלה ממשיכה למנוע בנייה בירושלים וביהודה בשומרון בכלל ובישוב איתמר בפרט שנפגע מאין סוף פיגועים.

הלילה יצטרפו המונים לליל הושענא רבה באוהלו של ראש מועצת שומרון מול בית ראש הממשלה.

בעקבות הפיגוע הערב בירושלים קרא ראש מועצת שומרון יוסי דגן לתושבי ירושלים להצטרף למחאה. לדבריו: "אותה רפיסות שמגלה רוה"מ מול הטרור בשומרון הוא מגלה מול הטרור בירושלים. את אותה הקפאה ברברית שהוא כופה על השומרון הוא כופה על ירושלים בטענות שווא. לנו נמאס. אם גם לכם תושבי ירושלים נמאס מהטרור נמאס מהרפיסות מול העולם הצטרפו למחאתי"



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    כמה נרצחים הי"ד צריכים בשביל לקרוא לזה אינטיפאדה? ואם ה'הנהגה' המדינית תתן לזה שם אינטיפטדה, אז מה זה משנה?

    נורא ואיום לשמוע אנשי ממשל, ביטחון ו'מומחים' למיניהם שמסבירים שזה רק טיפטוף או פעילים בודדים.

    ולכן מה? אז לא נורא שנרצחים בקצב של אחד או שנים ליום? כאילו שנשמה יהודית נספרת כמו מגשי ביצים! לאן הגענו? אנא ה' הושיעה נא!

  2. 2

    לדעתי היו צריכים לחתוך לו את הצבעות של המחבל ולשים עליהם לימון ומלח וכך יראו
    שאנחנו לא טיפשים ויפחדו להכנס עם העם הקדוש היהודי

  3. 1

    נתניהו איבד את השליטה?
    וכי זה בידים שלו? הוא יכול לעשות משהו בכלל?
    אנו יהודים מאמינים שהכל מלמעלה ולא נבראו 'רעמים' אלא ליישר עקמומיות שבלב!